حاشیه ای بر اصل

مطالبی درباره حاشیه های از قلم افتاده

حاشیه ای بر اصل

مطالبی درباره حاشیه های از قلم افتاده

حاشیه ای بر اصل

نکات ریز و حاشیه ای که به کارکرد و ماهیت اصل مطلب تاثیر دارند
کمیتی که بر کیفیت تاثیر میگذارند

نکاتی از حاشیه های محصولات و خدمات مرتبط با عرصه ارتباطات و اطلاعات و اینترنت

کامپیوتر قائم مقامی
فروشگاه خدمات و محصولات اینترنتی و ارتباطی بر بستر های
ADSL.TD-LTE-FD-lTE.FTTH.Wireless.Mobile Simcard
☎️ 04133252083
📱 09029909274
instagram.com/com_ghaemmaghami

#ایرانسل #آسیاتک #صفر.یک #پارس_آنلاین #شاتل #رایتل
#مودم #ADSL #TDLTE #4G #FDLT #LTE

TD LTE چیست؟

شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۰۳:۵۰ ب.ظ

اینترنت TD-LTE چیست؟

خدمات اینترنت بی‌سیم TD-LTE، جدیدترین فناوری ارائه اینترنت پرسرعت در کشور مبنی بر فناوری نسل ۴,۵ ثابت است که با سرعت بسیار بالا (تا ۴۰ Mbps) مناسبترین راه را برای دسترسی به شبکه اینترنت برای تمامی کاربران خانگی و سازمانی فراهم می سازد.سرعت و پایداری بالای خدمات اینترنت TD-LTE باعث شده این فناوری بهترین راهکار برای مشاهده فیلم آنلاین با کیفیت HD، دانلود فایل، بازی آنلاین، باز کردن سریع و آسان صفحات اینترنت، کاربری شبکه اجتماعی و ... باشد.


مزایای اینترنت TD-LTE نسبت به ADSL چیست؟

تا 10 برابر سرعت بیشتر آپلود
تا 10 برابر سرعت بیشتر دانلود
بدون مشکلات نویز و قطعی در خطوط تلفن
بدون مشکلات محدودیت ظرفیتهای مخابراتی و نبود پورت
بدون نیاز به خط تلفن ثابت برای برقراری خدمات اینترنت
نصب و راه اندازی سریع و آسان در کمتر از 72 ساعت
 

آیا مودم‌های اینترنت بی‌سیم TD-LTE قابلیت جابه‌جایی دارند ؟

به طور کلی در صورتی که محل جدید نیز تحت پوشش مناسب شبکه اینترنت بی‌سیم TD-LTE باشد، امکان جابه‌جایی مودم و استفاده از آن در محل جدید وجود خواهد داشت ولی در راستای دریافت خدمات اینترنت مطلوب با کیفیت و ثبات بالا، جابه‌جایی مودم از محل نصب آن‌ توصیه نمی‌شود و در صورت جابه‌جایی پشتیبانی انجام نمی‌گردد.
 

چگونه کیفیت سیگنال بهتری داشته باشیم؟

دریافت سیگنال مناسب برای مودم‌های TD-LTE نیازمند رعایت چند پارامتر است. این پارامترها در هنگام نصب توسط کارشناس نصب رعایت شده و مودم براساس آن‌ها نصب می‌شود اما اگر به هر دلیلی کیفیت اینترنت شما مناسب نیست، یکی از دلایل آن می‌تواند به‌هم‌ریختگی این پارامترها باشد. شما مشترکین گرامی می‌توانید طبق مراحل زیر پارامترهای مودم خود را تنظیم کنید.
مرحله اول: یکبار مودم خود را ریبوت (خاموش و روشن) نمایید. این کار باعث تلاش مجدد مودم برای اتصال به آنتن رادیویی می‌شود. معمولاً در اتصال مجدد، مودم سعی می‌کند با سیگنال‌های مناسب‌تری به شبکه متصل شود.
مرحله دوم: در آدرس‌بار مرورگر، آدرس 192.168.1.1 را تایپ نمایید و با نام کاربری و رمز عبور خود که درصورت عدم تغییر توسط شما، به‌صورت پیش‌فرض در پشت مودمتان درج شده وارد پنل مدیریتی مودم شوید.
مرحله سوم: این صفحه با توجه به نوع مودم شما می‌تواند متفاوت باشد. جهت مشاهده‌ی سیگنال‌های مودم نیاز است با توجه به مدل مودم خود که در پشت مودم تان درج شده، یکی از مسیرهای زیر را انتخاب نمایید.
AM3000: Wireless Configuration - LTE - Interface Info
AM3100V: LTE Configuration - Interface Info
GEMTEK125: Mobile Network - Status - LTE Information
B612: Setting - Device Information
SLC-130S: Status - LTE - LTE Status
TENDA: Information - Device Information
SLR-120S42G: Status - LTE - LTE Status
مرحله چهارم: در این صفحه روبروی شاخص RSRP یک عدد منفی درج شده است که هر چقدر مقدار آن به صفر نزدیکتر باشد قدرت دریافت سیگنال توسط مودم شما بهتر خواهد بود. در همین صفحه روبروی شاخص SINR عدد مثبتی درج شده که هرچقدر از 5 بیشتر باشد کیفیت سیگنال دریافتی توسط مودم شما بیشتر خواهد بود.
مرحله پنجم: مودم را در محل استفاده‌ی خود جابه‌جا کنید تا این پارامترها به اعداد مذکور (مرحله چهارم) نزدیک شوند. به یاد داشته باشید هر چقدر مودم در ارتفاع بالاتر مانند روی قفسه یا کمد و نزدیک پنجره قرار گیرد سیگنال بهتری دریافت خواهد نمود. اگر علیرغم انجام این مراحل، کیفیت اینترنت شما بهتر نشد با شماره‌ی پشتیبانی مرکز تماس اپراتورها تماس بگیرید.
 

چطور سرعت اینترنت سرویس خود را اندازه گیری کنم؟؟

یکی از بهترین و معتبرترین اپلیکیشن ها تست سرعت اینترنت، نرم افزار تست سرعت اوکلا (Ookla) می باشد که هم نسخه iOS و هم اندروید آن در مارکتهای اپلیکیشن موجود می‌باشد. همچنین، شما می توانید با مراجعه به وبسایت www.speedtest.net، سرعت سرویس خود را به صورت آنلاین اندازه گیری نمایید.
 

برای کنترل و مدیریت میزان مصرف اینترنت چه راهکاری را پیشنهاد می‌کنید؟

شما می‌توانید از نرم‌افزارهای مختلفی برای مشاهده و کنترل مصرف اینترنت خود استفاده نمایید که در زیر چند نمونه متناسب با سیستم عامل دستگاه شما معرفی می گردد:
لپتاپ: نرم افزار DU Meter
اندروید: اپلیکیشن Internet Speed Meter
iOS: اپلیکیشن My Data Manager
 

برای کنترل و مدیریت میزان مصرف اینترنت چه راهکاری را پیشنهاد می‌کنید؟

شما می‌توانید از نرم‌افزارهای مختلفی برای مشاهده و کنترل مصرف اینترنت خود استفاده نمایید که در زیر چند نمونه متناسب با سیستم عامل دستگاه شما معرفی می گردد:
لپتاپ: نرم افزار DU Meter
اندروید: اپلیکیشن Internet Speed Meter
iOS: اپلیکیشن My Data Manager

  • حامد پورمهدی قائم مقامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی