حاشیه ای بر اصل

مطالبی درباره حاشیه های از قلم افتاده

حاشیه ای بر اصل

مطالبی درباره حاشیه های از قلم افتاده

حاشیه ای بر اصل

نکات ریز و حاشیه ای که به کارکرد و ماهیت اصل مطلب تاثیر دارند
کمیتی که بر کیفیت تاثیر میگذارند

نکاتی از حاشیه های محصولات و خدمات مرتبط با عرصه ارتباطات و اطلاعات و اینترنت

کامپیوتر قائم مقامی
فروشگاه خدمات و محصولات اینترنتی و ارتباطی بر بستر های
ADSL.TD-LTE-FD-lTE.FTTH.Wireless.Mobile Simcard
☎️ 04133252083
📱 09029909274
instagram.com/com_ghaemmaghami

#ایرانسل #آسیاتک #صفر.یک #پارس_آنلاین #شاتل #رایتل
#مودم #ADSL #TDLTE #4G #FDLT #LTE

تفاوت VPS و VDS در چیست؟

يكشنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۰۱:۵۸ ب.ظ



 

 

تفاوت Vds با Vps چیست؟

 

دانستن تفاوت دو سرور مجازی VPS و VDS زمانی برای شما مهم خواهد بود که قصد داشته باشید یک سرور شخصی مجازی را خریداری کنید (خرید VPS و VDS). سرورهای مجازی با استفاده از ابزارهای مجازی ساز یا Hyper-visor بر روی یک dedicated server نصب و سپس راه‌اندازی می‌شوند. درروش مجازی‌سازی، منابع سرور اصلی تبدیل و تقسیم به سرورهای کوچک‌تری می‌شوند که این سرورهای کوچک در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. سرورهای اختصاصی مجازی، بیشتر مورداستفاده‌ی وب‌سایت‌هایی با بازدید متوسط هستند و همچنین هزینه‌ی راه‌اندازی چنین سروری در مقایسه با هاست اشتراکی نیز بیشتر است.

موضوع دیگری که در این دسته از سرورهای اختصاصی وجود دارد، مجازی‌سازی آن‌ها است؛ مجازی‌سازی درواقع یک تکنولوژی به‌حساب می‌آید که باعث دگرگونی در بسیاری از امور، مانند نحوه‌ی ارائه هاستینگ می‌شود؛ همچنین این تکنولوژی است که باعث تقسیم شدن سرور اصلی به سرورهای کوچک نیز می‌شود؛ علاوه بر این موارد، مزیت‌های دیگری چون ایزوله کردن انواع سرویس‌ها و سرویس‌دهنده‌ها بر روی یک سخت‌افزار، مدیریت یکپارچه، انعطاف‌پذیری سیستم‌ها و موارد این‌چنینی را دارد.

یکی از نتایج مهم مجازی‌سازی سرور اختصاصی را می‌توان ارائه‌ی مستقیم این سرور تحت عنوان VPS و VDS دانست که در این دو سرور، اختیارات زیادی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و شما با خرید VPS و یا VDS می‌توانید در راستای همین اختیاراتی که وجود دارد، تنظیمات مدنظر را بدون در نظر گرفتن محدودیت‌ها اعمال کند. در ادامه به برسی جداگانه‌ی هر یک می‌پردازیم تا با ویژگی و تفاوت‌های آن‌ها آشنا شویم.

سرور خصوصی مجازی VPS

VPS، مخفف کلمه ی Virtual Private Server یک سرور خصوصی به‌حساب می‌آید و نوعی از خدمات میزبانی است که هم‌زمان با ده‌ها یا صدها سرور مجازی دیگر، بر روی یک بستر مشترک میزبانی می‌شود و در اختیار کاربر قرار می‌گیرد؛ از همین جهت، منابع CPU و RAM در تمامی این سرورها مشترک است، بنابراین ممکن است پس از خرید VPS، زمانی که سرورهای مجازی اطراف در حال ارسال درخواست و استفاده از منابع اشتراکی با شما هستند، سرور شما دچار مشکلاتی در زمینه ی سرعت اتصال به اینترنت، پهنای باند، CPU و RAM گردد.  همچنین این سرور ماهیت فیزیکی ندارد و کاملا مجازی است، به‌طوری‌که قادر است نرم‌افزار و سیستم‌عامل خود را به‌تنهایی به اجرا درآورد. یکی دیگر از مزیت‌هایی که با خرید VPS مشاهده می‌کنید، پیکربندی دقیق و متناسب با نیاز خود سرور است.

سرور اختصاصی مجازی VDS

VDS، مخفف کلمه‌ی Virtual Dedicated Server، به معنی سرور اختصاصی مجازی است، ویژگی‌هایی چون کارایی بالا، قابل‌اطمینان بودن و مقیاس‌پذیری دارد که یک مزیت، برای کسب‌وکارهایی که در سایت خود با ترافیک بالا روبه‌رو هستند، به‌حساب می‌آید. سروری که VDS در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، کاملا مستقل است، یعنی منابعی که به‌عنوان امکانات این سرور شناخته می‌شود، به‌صورت اختصاصی برای او است. در VDS برخلاف مدل قبل، وجود سرورهای قوی در مجاور سرور شما باعث ایجاد مشکلی نمی‌شود و درنتیجه بازدهی کار و سیستم شما بالاترمی رود.

  • حامد پورمهدی قائم مقامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی