حاشیه ای بر اصل

مطالبی درباره حاشیه های از قلم افتاده

حاشیه ای بر اصل

مطالبی درباره حاشیه های از قلم افتاده

حاشیه ای بر اصل

نکات ریز و حاشیه ای که به کارکرد و ماهیت اصل مطلب تاثیر دارند
کمیتی که بر کیفیت تاثیر میگذارند

نکاتی از حاشیه های محصولات و خدمات مرتبط با عرصه ارتباطات و اطلاعات و اینترنت

کامپیوتر قائم مقامی
فروشگاه خدمات و محصولات اینترنتی و ارتباطی بر بستر های
ADSL.TD-LTE-FD-lTE.FTTH.Wireless.Mobile Simcard
☎️ 04133252083
📱 09029909274
instagram.com/com_ghaemmaghami

#ایرانسل #آسیاتک #صفر.یک #پارس_آنلاین #شاتل #رایتل
#مودم #ADSL #TDLTE #4G #FDLT #LTE

پکت لاس چیست؟

پنجشنبه, ۹ تیر ۱۴۰۱، ۰۷:۲۸ ب.ظ

 

یکی از مفاهیم پرکاربرد که گیمرها نیز با آن بسیار سروکار دارند؛ پکت لاس است. اما پکت لاس چیست؟ در ادامه به بررسی مفهوم کلی Packet Loss می پردازیم. با ما همراه باشید.

منظور از پکت لاس چیست؟

هنگام دسترسی به اینترنت یا هر شبکه ای، واحدهای کوچکی از داده به نام بسته ارسال و دریافت می شود. هنگامی که یک یا چند مورد از این بسته ها نتوانند به مقصد مورد نظر خود برسند، به آن از پکت لاس می گویند. برای کاربران، packet loss خود را به شکل اختلال در شبکه، خدمات کند و حتی از دست دادن کامل اتصال شبکه نشان می دهد. هر برنامه ای می تواند با از دست دادن بسته مختل شود، اما احتمالاً قربانیان برنامه هایی هستند که به پردازش بسته های بلادرنگ متکی هستند، مانند برنامه های ویدئویی، صوتی و بازی.

شبکه کسب و کار امروزی پایه و اساس عملکرد تجاری است. وقتی شبکه مشکلات عملکردی را تجربه می کند، در نهایت این کسب و کار است که آسیب می بیند. عملکرد شبکه می تواند تحت تأثیر تعدادی از مشکلات عملیاتی قرار گیرد و از دست دادن بسته ها یکی از رایج ترین آنها است. اما، پکت لاس چیست؟ ، چگونه ایجاد می شود و چه کاری می توانید برای جلوگیری از آن انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که شبکه شما به بهترین شکل خود به کار خود ادامه می دهد؟

دلایل بالا رفتن پکت لاس

از دست دادن بسته می تواند به دلیل تعدادی از مشکلات ایجاد شود، اما رایج ترین آنها عبارتند از:

ازدحام سرور

تراکم شبکه، همانطور که از نامش پیداست، زمانی رخ می دهد که یک شبکه با ترافیک شلوغ شده و به حداکثر ظرفیت برسد. بسته ها باید منتظر نوبت خود باشند تا تحویل داده شوند، اما اگر اتصال به حدی عقب بیفتد که نتواند بسته های دیگری را ذخیره کند، به سادگی دور انداخته می شوند یا نادیده گرفته می شوند تا شبکه بتواند به آن برسد. خبر خوب این است که برنامه‌های کاربردی امروزی می‌توانند با ارسال مجدد داده‌ها به صورت خودکار یا کاهش سرعت انتقال، بسته‌های دور ریخته شده را به خوبی مدیریت کنند.

اشکالات نرم افزاری از دلایل بالا رفتن پکت لاس

اشکالات نرم افزاری یکی دیگر از دلایل رایج از دست دادن بسته است. اگر تست دقیق انجام نشده باشد یا اشکالات به دنبال به روز رسانی نرم افزار معرفی شده باشد، این می تواند منجر به رفتار ناخواسته یا غیرمنتظره شبکه شود. گاهی اوقات راه‌اندازی مجدد می‌تواند این مشکلات را حل کند، اما اغلب نرم‌افزار نیاز به آپدیت یا وصله دارد.

مشکلات سخت افزار شبکه

ارتباط مشکلات سخت افزار شبکه با پکت لاس چیست؟ سخت افزار شبکه معیوب یا قدیمی مانند فایروال ها، سوئیچ های شبکه و روترها می توانند ترافیک شبکه را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. همانطور که یک شرکت رشد می کند و شروع به تجربه تاخیر، از دست دادن بسته ها و کاهش کل اتصال می کند، این سخت افزار باید اصلاح و به روز شود تا بتواند توان عملیاتی رو به رشد را مدیریت کند.

ارتباط مشکلات امنیتی با پکت لاس

علاوه بر مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری یکی از مشکلات دیگر مشکلات امنیتی است. اما ارتباط مشکلات امنیتی با پکت لاس چیست؟ ، از دست دادن بسته‌ها نیز می‌تواند ناشی از نقص امنیتی باشد. یکی از این حملات که در سال‌های اخیر در بین مجرمان سایبری محبوب شده است، حمله بسته‌بندی است. در طول یک حمله، یک کاربر مخرب کنترل یک روتر را در دست می گیرد و دستوراتی را ارسال می کند که بسته ها را به جریان داده می اندازد. اگر ناگهان متوجه نرخ بالای packet loss در سراسر شبکه خود شدید، ممکن است یک حمله سایبری در حال انجام باشد.

چگونه از پکت لاس جلوگیری کنیم

راه‌های مختلفی برای حل مشکلات از دست دادن بسته‌ها وجود دارد و راه‌حلی که انتخاب می‌کنید به دلیل خاص از دست دادن بسته بستگی دارد. در مواردی که سخت‌افزار مقصر است، معمولاً باید سخت‌افزار با وسایل جدیدی جایگزین شود که قادر به مقابله با حداکثر توان هستند. اگر ازدحام شبکه دلیل آن باشد، شما چندین گزینه در اختیار دارید. افزایش پهنای باند پیوند شما می تواند به کاهش ازدحام کمک کند. همچنین استفاده از شرکت های ارائه دهنده اینترنت معتبر می تاند به شما در زمینه کاهش درصد پکت لاس و به صفر رساندن آن کمک کند. با خرید اینترنت از صفرویک می توانید از اینترنت پرسرعت، پایدار و با کیفیت بهره مند شوید. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مفهوم و پاسخ پرسش پکت لاس چیست؟ پرداخته شد تا با توجه به آن بتوانید از بروز آن جلوگیری نمایید و همچنین کیفیت اینترنت خود را افزایش دهید.

سوالات متداول پکت لاس چیست؟

  1. پکت لاس چه تاثیری در تجربه بازی های آنلاین دارد؟
    با پکت لاس، نمی توانید به طور موثر بازی کنید و با اختلالات اینترنت روبرو خواهید شد که در نتیجه آن پدیده لگ را تجربه می کنید.
  2. آیا در صورت بالارفتن پکت لاس پینگ هم بالا می رود؟
    خیر، ممکن است پکت لاس شما بالا رود و همچنان پینگ پایینی داشته باشید.
  3. حمله سایبری چیست؟
    حمله سایبری دسته ای از حملات هستند که می توانند اینترنت شما را با مشکل مواجه نمایند دو نوع از این حمله ها DOS و DDOS هستند که جهت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله تفاوت DOS و DDOS را مطالعه نمایید.
  • حامد پورمهدی قائم مقامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی