حاشیه ای بر اصل

مطالبی درباره حاشیه های از قلم افتاده

حاشیه ای بر اصل

مطالبی درباره حاشیه های از قلم افتاده

حاشیه ای بر اصل

نکات ریز و حاشیه ای که به کارکرد و ماهیت اصل مطلب تاثیر دارند
کمیتی که بر کیفیت تاثیر میگذارند

نکاتی از حاشیه های محصولات و خدمات مرتبط با عرصه ارتباطات و اطلاعات و اینترنت

کامپیوتر قائم مقامی
فروشگاه خدمات و محصولات اینترنتی و ارتباطی بر بستر های
ADSL.TD-LTE-FD-lTE.FTTH.Wireless.Mobile Simcard
☎️ 04133252083
📱 09029909274
instagram.com/com_ghaemmaghami

#ایرانسل #آسیاتک #صفر.یک #پارس_آنلاین #شاتل #رایتل
#مودم #ADSL #TDLTE #4G #FDLT #LTE

فیبرنوری

شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۰۳:۲۳ ب.ظ

مزایای غیر قابل باور فیبر نوری از نظر هزینه و کیفیت - صفرویک

 


مزایای غیر قابل باور فیبر نوری از نظر هزینه و کیفیت

شهریور ۲۸, ۱۳۹۸

چرا استفاده از اینترنت فیبر نوری اهمیت دارد؟ اتصال اینترنت از طریق شبکه‌های فیبر نوری به استانداردی طلایی برای انتقال سریع و با کیفیت بالای داده‌ها برای مشاغل تبدیل شده است. ماهیت نسبتا جدید این فناوری می‌تواند برخی از افراد را برای سرمایه‌گذاری در این تجارت ترغیب کند. فیبر به جای برق برای انتقال داده به نور متکی است و این باعث می‌شود اتصالات اینترنت فیبر نوری بسیار سریع تری (که قابلیت دستیابی به پهنای باند بالاتر را دارند) تسهیل کند. در این مقاله‌، شما مقایسه اینترنت فیبر نوری با کابل مسی استاندارد را در بخش هایی از جمله پهنای باند‌، سرعت‌، قابلیت اطمینان و دیگر موارد، مطالعه خواهید کرد.

مزایای اینترنت فیبر نوری از نظر تجاری

در حالی که اکثر تصمیم گیرندگان مشاغل از مزایای سرعت فیبر نوری آگاه هستند‌، مزایایی وجود دارند که کمتر شناخته شده هستند. هزینه کردن بر روی فناوری جدید می‌تواند خطرآفرین باشد‌، به خصوص برای سازمان هایی که به ارتباطات اینترنتی خود برای ارتباطات مشتری‌، بهره وری و همکاری متکی هستند.

پهنای باند در اینترنت فیبرنوری

1. پهنای باند

سرمایه گذاری در اینترنت فیبر نوری می‌تواند پتانسیل پهنای باند شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. زیرساخت سیم مسی و فناوری TDM از نظر ماهیت بسیار محدود هستند. از آنجا که این قابلیت در ابتدا فقط برای ارسال تماس صوتی طراحی شده بود‌، تقاضای پهنای باند خیلی زیاد نبود. به عنوان مثال‌، T-1 تنها می‌تواند ۱.۵ مگابیت بر ثانیه توان عملیاتی داشته باشد و به دلیل نحوه عملکرد سیگنالینگ الکتریکی‌، بسیاری از انواع اتصالات از طریق مس محدود می‌شوند.

اگر مدار دارای طولی بیشتر از از ۱۵۰۰۰ فوت باشد‌، اترنت پر پایه کابل مسی (EoC) معمولاً قابل استفاده نیست. برای سازمان هایی که در نظر دارند ارتباطات صوتی خود را به (Voice-Over-IP (VoIP تغییر دهند‌، داشتن پهنای باند شما به فیبر می‌تواند یک مسئله ضروری باشد.

سرعت اپلود و دانلود در فیبر نوری

2. سرعت آپلود و دانلود

آیا افزایش سرعت اینترنت فیبر نوری در مقایسه با مس قابل توجه است؟ پاسخ “بله” است.

بسیاری از مشتریان آنلاینی که از فیبر برای اتصال به شبکه ما استفاده می‌کنند می‌توانند داده‌ها را با سرعت ۱ گیگابیت در ثانیه انتقال دهند. این سرعت چند برابر سریعتر از سرعت تعریف شده در مورد سرویس پهنای باند اختصاصی است که دانلود ۲۵Mbps و  آپلود ۳Mbps را تعریف می‌کند.

وبلاگ فناوری NorthWest می‌نویسد که دانلود هایی که بیش از ۲۲ دقیقه با استفاده از اینترنت سیم مسی طول می‌کشد، می‌توانند با استفاده از اینترنت فیبر نوری، با صرف تنها ۸ ثانیه زمان، انجام شوند.

3. فاصله

سیگنال مربوط به شبکه‌های اینترنتی مسی با انتقال سیگنال از دفتر مرکزی (CO) کاهش می‌یابد. در ابتدا فیبر برای شبکه‌های طولانی استفاده می‌شد. دکل‌های تلفن همراه در مکان‌های از راه دور از کابل فیبر نوری برای اتصال برج به شبکه استفاده می‌کنند. طبق گزارش Blackbox Technology،‌، انواع خاصی از اتصالات فیبر را می‌توان به مدت تقریبا ۲۵ مایل منتقل کرد. در حالی که اکثر مراکز نیاز به انواع قدرتمند اتصالات فیبر ندارند، سیگنال شما در خطر تنزل در حلقه‌های مترو نیست که این مسئله به کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

4. امنیت

در عصری قرار داریم که توجه به امنیت شبکه سایبری از اهمیت بالایی برخوردار است، از اینترنت فیبر نوری به عنوان روشی مقرون به صرفه برای افزایش امنیت اینترنت شما نام برده می‌شود. کابل مسی را می‌توان با اتصال واسطه ای بر روی کابل مربوط به آن به سادگی رهگیری کرد و اطلاعات را به سرقت برد. قرار دادن یک اتصال رهگیر بر روی یک کابل اینترنتی فیبر نوری برای رهگیری انتقال داده‌ها بسیار دشوار است. همچنین شناسایی سریع سیم‌های در خطر افتاده آسان است زیرا این سیم‌ها به طور واضح امواج نوری ساطع می‌کنند.

امنیت فیبرنوری از نظر دمایی صفرویک

5. اطمینان

چندین عامل وجود دارند که زمانی که یک سازمان به اینترنت کابلی مبتنی بر کابل وابسته است، می‌تواند موجب قطع برق شود. نوسانات دما، شرایط آب و هوای شدید و رطوبت می‌تواند باعث از دست رفتن اتصال شما شود. کابل مسی قدیمی یا کهنه حتی می‌تواند خطر آتش‌سوزی ایجاد کند، به خاطر این مسئله که جریان الکتریکی را حمل می‌کند که می‌تواند تحت شرایطی حرارت ایجاد کند. نگرانی‌های مربوط به امینت مس شامل خطرات تداخل سیگنال‌های الکتریکی یا رادیویی هم می‌باشد. علاوه بر این، سیم‌های مسی در ساختمان توسط پرسنل شرکت تلفن قابل‌دسترسی هستند و گاهی اوقات آن‌ها می‌توانند اشتباه کنند و سیم‌های نادرست را قطع کنند. همچنین سیم‌های مسی به دفتر مرکزی شرکت تلفن بازگشت که در آنجا می‌تواند قطع اتصال رخ دهد. فیبر معمولا مستقل از شرکت تلفن، تجهیزات آن‌ها و نقاط پایانی آن‌ها است.

اندازه کابل در اینترنت فیبرنوری

6. اندازه کابل

سرعت اینترنت منتقل شده از طریق کابل مسی با وزن کابل مورد استفاده مستقیم ارتباط دارد. برای دستیابی به سرعت بیشتر برای یک کسب و کار، باید از کابل بیشتری استفاده شود که به فضای بیشتری در اتاق ارتباطات یک شرکت نیاز دارد. سرعت کابل فیبر به اندازه آن وابسته نیست و وزن آن به مراتب سبک تر از مس است. این امر باعث می‌شود تا فضای کمتری در اتاق‌های کوچک استفاده شود و فضای کمتری را نیاز داشته باشد.

 

7. هزینه

سرمایه گذاری در اینترنت فیبر در کوتاه مدت بیش از استفاده از کابل‌های مسی مس هزینه خواهد داشت‌، گرچه هزینه‌های آن به دلیل اینکه این گزینه در آینده بسیار رایج تر می‌شود‌، به شدت کاهش می‌یابد. در نهایت‌، کل هزینه مالکیت (TCO) در طول عمر استفاده از فناوری فیبر کمتر است. به سبب ماندگاری بیشتر فیبر نوری، نگه داری آن ارزان تر است و به سخت افزار کمتری احتیاج دارد.

8. استحکام بیشتر

کابل مسی یک فناوری نسبتاً ظریف است. به طور معمول‌، می‌تواند حدود ۲۵ پوند فشار را بدون آسیب دیدگی تحمل کند‌، به این معنی که می‌تواند به سادگی در طی عملیات روزمره در فضای ارتباطات یک شرکت به خطر بیفتد. در مقابل‌، فیبر می‌تواند در حدود ۱۰۰-۲۰۰ پوند فشار را تحمل کند‌، به این معنی که احتمالاً در حین انجام عملیات معمول آسیب نبیند.

سرمایه گذاری در اینترنت فیبر نوری

در حالی که نیازهای فناوری اطلاعات سازمانی می‌تواند به طرز چشمگیری متفاوت باشد‌، مزایای اینترنت فیبر نوری باعث می‌شود آن را به یک انتخاب فزاینده برای انتقال داده‌های تجاری تبدیل کند. شرکت هایی که سرمایه گذاری در فیبر نوری را انتخاب می‌کنند، معمولاً خیلی سریع در می‌یابند که هزینه‌های نگهداری، پتانسیل پهنای باند و سرعت بالای این فناوری اهمیت دارد.

قیبر نوری یا کابل مسی صفرویک

کابل فیبر نوری یا سیم های مسی؟

کدام نوع از سرویس ها برای شما مناسب تر است و بهتر است آن را  انتخاب  کنید ؟

کابل های فیبر نوری نسبت به کابل های مسی از تکنولوژی نوینی بهره میبرند. در کابل فیبر نوری برای انتقال دیتا ، از رشته های انعطاف پذیر شیشه ای استفاده شده است که مزایای بیشتری را فراهم آورده که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

در سرویس کابل های مسی معمولی ، از زیرساخت های تلفنی برای انتقال داده استفاده می شود. این نوع ارتباط برای انقال داده با تلفن شما مداخله نمیکند و شما می توانید همزمان از تلفن برای انتقال صدا استفاده کنید و در عین حال به اینترنت متصل باشید.

شرکت های ارائه دهنده خدمات ارتباط ثابت در ایران ، اکثرا اینترنت پرسرعت بر بستر کابل های مسی یا اینترنت ADSL ، ارائه میدهند.   در حال حاضر بیشتر نقاط ایران تحت پوشش کابل های مسی تلفنی می باشند بنابراین دلیل عمومیت سرویس اینترنت پرسرعت ADSL  در ایران می تواند دردسترس بودن این تکنولوژی باشد.

در سال های اخیر شبکه فیبر نوری در جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته و در حال پر رنگ شدن است . اما سرویس اینترنت مبتنی بر کابل فیبر نوری در ایران ، تحت انحصار شرکت مخابرات ایران می باشد. همچنین شبکه فیبر نوری ایران تنها در مناطق و شهر های محدودی در دسترس می باشد.

کدام یک سریع تر و قابل اعتماد تر است ؟

1.کابل فیبر نوری از کابل های مسی بسیار سریع تر است

کابل فیبر نوری از کابل های معمولی بسیار سریع تر است زیرا اطلاعات  در لاین های اختصاصی  جا به جا می شود که که سرعت بیشتری نسبت به کابل را تسهیل می کند این اتفاق حتی در زمان اوج مصرف هم صدق میکند . گاها اینترنت فیبر نوری قابل اعتماد تر در نظر گرفته میشود زیرا این کابل ها از بسیاری از شرایطی که کابل های مسی حساس هستند ، نظیر نویز و … مصون میباشد.

2.اینترنت بر کابل فیبر نوری کمتر احتمال  ضعیف شدن  در زمان قطعی برق دارد

چون این کابل ها از شیشه ساخته شده اند هیچ برقی در کار نیست, این از کابل ها در برابر خطوط برق و تجهیزاتی که دارای برق با ولتاژ بالا  هستند محافظت میکند و همچنین به کاهش خطر آتش سوزی نیز کمک میکند.

3.اینترنت بر بستر کابل فیبر نوری ، در مقابل هک ایمن تر می باشد

تجهبزات شبکه خصوصی که در خانه شما نصب میشوند سرویس بر کابل  فیبر نوری را ایمن تر در برابر هک می سازد.

4.فیبر نوری در مقابل نوسانات دما در برابر سیم مسی مقاوم تر  است

کابل های فیبر نوری میتوانند در آب غوطه ور شود

هزینه اینترنت فیبر نوری در مقایسه با اینترنت ADSL چگونه است؟

اینترنت بر بستر کابل های فیبر نوری میتواند از ارائه سرویس اینترت کابل مسی  گران تر باشد . به این دلیل که تنها ارائه دهنده سرویس اینترنت بر کابل فیبر نوری شرکت مخابرات ایران است  این سبب میشود تا تعرفه های رقابتی در این زمینه وجود نداشته باشند

سوالات متداول


  1. چرا فیبر نوری نسبت به کابل مسی ارجحیت دارد؟
    فیبر به جای برق برای انتقال داده به نور متکی است و این باعث می‌شود اتصالات اینترنت فیبر نوری بسیار سریع تری (که قابلیت دستیابی به پهنای باند بالاتر را دارند) تسهیل کند.
  2. چرا با اینکه فیبر نوری بهتر است، هنوز بر بستر کابل مسی هستیم؟
    شرکت های ارائه دهنده خدمات ارتباط ثابت در ایران ، اکثرا اینترنت پرسرعت بر بستر کابل های مسی یا اینترنت ADSL ، ارائه میدهند.   در حال حاضر بیشتر نقاط ایران تحت پوشش کابل های مسی تلفنی می باشند بنابراین دلیل عمومیت سرویس اینترنت پرسرعت ADSL  در ایران می تواند دردسترس بودن این تکنولوژی باشد.
  3. آیا افزایش سرعت اینترنت فیبر نوری در مقایسه با مس قابل توجه است؟
    بله! بسیاری از مشتریان آنلاینی که از فیبر برای اتصال به شبکه ما استفاده می‌کنند می‌توانند داده‌ها را با سرعت ۱ گیگابیت در ثانیه انتقال دهند
  • حامد پورمهدی قائم مقامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی